24 en 25 juli: Bankgkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Dijk - WaarBenJij.nu 24 en 25 juli: Bankgkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Dijk - WaarBenJij.nu

24 en 25 juli: Bankgkok

Door: Peter van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Waarom Thailand? Het land waar de temperaturen veel te hoog zijn voor bleekscheetjes zoals wij. Het land waar vermogende midlifers hun ongecontroleerde pielemoosjes ongestraft swaffelen tegen billetjes van tienerjongens. Het land waar de doodstraf gewoon nog op het menu staat. Waarom Thailand dan in hemelsnaam? Het trekt me. De geuren, de mensen, de nieuwsgierigheid naar het onbekende vooral. Later meer.
24 juli. Nog steeds geen koffer. Bij de7-eleven nog snel en noodgedwongen een tandenborstel gekocht om zo mijn giftige knoflookgassen (gisteren opgelopen) te verbloemen. Tevergeefs waarschijnlijk.
Even iets anders. Bij het thee drinken doe ik graag mijn pink omhoog. Zo ben ik opgevoed. Dat hoort. Toen ik merkte dat bij het optillen van mijn rechterping het zweet me over de rug gutste dacht ik dat een busje deo ook niet gek zou zijn. Ook dat was voor handen bij de 7-eleven. Niet alleen het optillen van mijn rechterpink heeft hevige zweetuitbraken tot gevolg. Er zijn nog enkele voorbeelden te noemen die een natte rug veroorzaken: je voet naar voren of naar achteren bewegen (dat moet bij lopen), je levenspartner aankijken, graaien in een geldbakje van een Thaise zwerver om zo je internationale muntverzameling aan te vullen en zo meer. Eigenlijk kan ik alles wel opnoemen. De temperaturen zijn verhit.

Bangkok. Een wereldstad. 12 Miljoen inwoners. Steden stinken, steden zijn vies en het is er druk. Zo is Amsterdam, zo is Parijs en ook Bangkok is op deze waarheid geen uitzondering. Onze gids Tur toonde ons Bangkok. Tur ja. "Tur als in Turtle", doceerde ze mij en mijn reisgenoten. Ze was niet groen, had geen schild en kroop 's nachts niet vanuit de oceaan het strand op om haar eieren te werpen. Dat niet. Tur kwam uit Bangkok. Vol trots bracht ze ons naar het grote paleis, voer ze met ons in een bootje door de megastad, showde ze ons 1 van de 30000 Thaise moskeeen en dropte ze ons tenslotte fier in Chinatown. En ook al stinkt Bankok, is het er vies en veel te druk: het was wel gaaf hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Ieder jaar minstens 1 x per jaar met een stuk rauwe pony tussen je kiezen en een dood ree op je schouder een ronde rond de plaatselijke kroeg genaamd "Vrouwen boeren hier harder dan mannen" hinkelen, bij spannende voetbalwedstrijden zenuwachtig het kalk uit je grote teennagel bijten, ongevraagd altijd en overal je gelijk zoeken (meestal met een vleugje agressie) en denken dat je mening gefundeerder is dan die van alle anderen...als al deze eigenschappen van toepassing zijn is de kans groot dat het over mij gaat..

Actief sinds 17 Juli 2016
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 4075

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

Thailand, 21-daagse rondreis

Landen bezocht: