26 en 27 juli River Kwai: stalken - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Peter Dijk - WaarBenJij.nu 26 en 27 juli River Kwai: stalken - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Peter Dijk - WaarBenJij.nu

26 en 27 juli River Kwai: stalken

Door: Peter van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Juli 2016 | Thailand, Ayutthaya

Als de nood hoog is worden experts ingevlogen. Zo gaat dat. En de nood is hoog! Vanaf het landmoment in Bangkok Airport is het aan de hand. Of ik nou over mijn linkerschouder gluur, of rechts om het hoekje, of de bocht om....overal is hij. Hij, met z'n aalgladde glimlach en z'n volgevreten, opgeblazen hamsterwangen. Waar ik ben is hij. Inderdaad, een onvervalste, rasechte stalker vergalt mijn vakantievreugde.
Onbekend met zijn ongure intenties gaf ik hem in Bangkok nog een onschuldige knipoog. Inmiddels kots ik gal van zijn aanblik. Zijn kale schedel als een kortgeschoren teelbal en zijn onderkin als een iets te geel broodje bapao. Bah! Opvallend is verder dat mijn stalker zich niet laat remmen door enige angst van herkenning. Zonder gene en vermomming toont de stalker zich aan me. Dit dient gestopt. Deskundige hulp dient te worden ingeschakeld. En wie is in ons kikkerland de autoriteit op het gebied van dit soort misselijkmakende stalkingspraktijken? Juist, dat is Peter R de Vries! Mijn eerste telefoongesprek met hem bereidde ik tot in de puntjes voor.
Professionele crimefighters houden er en specifieke vraagstelling op na. Dat wist ik. Had ik gelezen en gezien. Het stellen van vragen over plaats delict, alibi en signalement is voor de vaklui onder de misdaadoplossers van levensbelang. En de antwoorden op die vragen doen ertoe. Zijn essentieel zelfs. Haha! Daar ben ik allemaal van op de hoogte! Dus toen Peter R de Vries me tijdens het eerste telefonisch consult om een signalement vroeg, kon ik pietje precies zijn: "Het is een klein, mollig en guitig kereltje met een tweede kin en hamsterwangen. Hij is gladkaal en zijn hoofd is vergelijkbaar met de bovenkant van een 8 maanden oude foetus. Hij heeft trouwens volle negerbillen." "Deze informatie biedt heldere aanknopingspunten om het onderzoek voortvarend te starten", complimenteerde Peter me. "De eerste stap die je zelf kunt zetten om deze stalking tegen te gaan is het regelmatig veranderen van locatie", vertrouwde hij me nog toe. Wat een vakmanschap. Gedwee volgde ik deze tip op. Van Bangkok verplaatste ik me naar Nakhon Pathon, het hoogste boeddhistische bouwwerk ter wereld. Echter, precies 32 seconden nadat ik de bus verlaten had, zweette ik al weer Thaise winterpenen. Daar, weg van Bangkok, koekeloerde ik recht in de glazuren pretoogjes van de Thaise tweelingbroer van Holle Bolle Gijs. Hoe flikt hij dit?? Mijn natuurlijke instinct riep op tot vluchtgedrag. Weg hier! Naar de drijvende markt van Damnoen Saduak. Op die plek zou ik in een longboat tussen boeren die hun gewassen verkopen in veilige anonimiteit kunnen opgaan. Ijdele hoop...Daar zat hij. Geknield. Gekleed in een oranje gewaad. Zijn blik fluisterde me geil toe: "Kom lieverd, laat me eindeloos aan je oorlel sabbelen. Ik ga samen met jou heel oud worden, Poekiepoekie van me." Onmiddellijk zette ik het op een lopen. Al hijgend pakte ik mijn telefoon en belde Peter R. Wat te doen? "Luister", zei hij "via de brug over River Kwai neem je de eerstvolgende trein de jungle in. Ik heb daar een adresje dat je al varend kunt bereiken. Bel me morgenochtend." Wederom volgde ik zijn wijze woorden klakkeloos op. Zijn tactiek leek succesvol. Dikkerdje Dap leek afgeschud. Al voor dag en dauw telefoneerde ik met Peter. Hij had goed nieuws: "Ik ben op het juiste spoor. Het daderprofiel en het signalement leiden overduidelijk naar een persoon." Peter R zweeg kort. Zou onze bekendste misdaadverslaggever ook deze complexe casus oplossen? Hij vervolgde zijn boodschap: "Na intensief speurwerk heb ik de dader kunnen traceren. De stalker die jouw leven terroriseert heeft een identiteit. Die zal ik nu onthullen. Jouw stalker luistert naar de naam Boeddha. B-O-E-D-D-H-A." Peter R verbrak de verbinding. Het was hem gelukt. Die Peter R toch! Ook deze dader wist hij te ontmantelen. Respect!
Die naam, Boeddha, zei me overigens wel iets. Maar weet niet precies wat.
Hier, diep in de donkere Thaise jungle, lonkte het verlangen naar rust. Peter R gaf me de hoop dat die Boeddha na zijn ontmaskering wel af zou druipen. En me mijn vakantierust zou gunnen. Genoeg Boeddha gezien hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Ieder jaar minstens 1 x per jaar met een stuk rauwe pony tussen je kiezen en een dood ree op je schouder een ronde rond de plaatselijke kroeg genaamd "Vrouwen boeren hier harder dan mannen" hinkelen, bij spannende voetbalwedstrijden zenuwachtig het kalk uit je grote teennagel bijten, ongevraagd altijd en overal je gelijk zoeken (meestal met een vleugje agressie) en denken dat je mening gefundeerder is dan die van alle anderen...als al deze eigenschappen van toepassing zijn is de kans groot dat het over mij gaat..

Actief sinds 17 Juli 2016
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 4095

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

Thailand, 21-daagse rondreis

Landen bezocht: